|
Klasy postaci:
Łowca artefaktów
Poszukiwacz artefaktów wędrujący terenach zajętych w pełni przez anomalie. Potrafi poruszać się między nimi z taką precyzją, aby nie trafić w żadną z nich, a nawet się w nich ukryć w razie zagrożenia ze strony mutantów itp. Do podstawowego wyposażenia łowcy można uznać detektor anomalii i artefaktów.
Charakterystyczne cechy klasy:
- Specjalizuje się w anomaliach;
- Zbiera artefakty aby później użyć ich właściwości w trakcie walki;
- Zapuszcza się na tereny skażone;
- Ukrywa się w anomaliach by zwabiać do nich wrogów.
- Posiada możliwość posiadania ulepszonego pancerza SEVA, który sprawia, iż anomalie Chemiczne nie zadają mu prawie obrażeń.
|
Zwiadowca
Operatywny i lekko uzbrojony bojownik, specjalizujący się w działaniach zwiadowczych. Szybkie i skryte przemieszczenie się pozwala mu pozostawać niezauważonym przez wroga a zdobyte przez niego dane wywiadowcze przynoszą korzyść dla całej grupy, a nawet frakcji. Do wyposażenia zwiadowcy należy broń z tłumikiem, lekki pancerz i obuwie umożliwiające ciche poruszanie się.
Charakterystyczne cechy klasy:
- Unika bezpośrednich starć;
- Zajmuje się rozpoznaniem terenu wroga i wpołożeniem jednostek przeciwnika;
- Niepostrzeżenie likwiduje jednostki wsparcia nieprzyjacielskich sił;
- Atakuje tyły przeciwnika.
|
Snajper
Szybko przemieszczający się strzelec wyborowy. Jest w swoim żywiole podczas każdej wymiany ognia. Równie dobrze radzi sobie zarówno z mutantami jak i z ludźmi. Dzięki swojej operatywności, strzeleckiemu wyszkoleniu i nieodłącznemu karabinowi snajperskiemu, może likwidować przeciwnika ze znacznych odległości. Do wyposażenia snajpera należy karabin snajperski i lekki pancerz.
Charakterystyczne cechy klasy:
- Zajmuje strategiczną pozycję strzelecką;
- Wyczekuje odpowiedniego momentu do oddania celnego strzału;
- Szybko zmienia swoje położenie po tym gdy zostaje dostrzeżony;
- Wspiera sojuszników ostrzeliwując wroga z ukrycia.
|
Tropiciel
Lekko opancerzony, operatywny bojownik. Specjalizuje się w okaleczaniu wrogów za pomocą pułapek. Posiada umiejętności pozwalające rozbrajać pułapki przeciwników. Do podstawowego wyposażenia tropiciela należy broń krótkiego zasięgu.
Charakterystyczne cechy klasy:
- Ustawia pułapki i wnyki aby okaleczać swoje ofiary;
- Znajduje i rozbraja nieprzyjacielskie pułapki;
- Walczy na tyłach starcia wykańczając rannych przeciwników.
- Może wyrabiać własne pułapki
|
Przewodnik
Całą zonę ma w małym palcu u nogi, zna każdy zakamarek zony, a także zna jej zachowania. Jest wstanie określić dokładny czas przybycia emisji.
Charakterystyczne cechy klasy:
- Potrafi szybko znaleźć schronienie przed emisją
- Zna każdą ścieżkę w zonie, dzięki czemu jest szanowany zarówno jak i przez bandytów, jak i stalkerów
- Za bezpieczne przeprowadzenie osoby w dane miejsce może pobierać niewielką opłatę (do 600 rubli)
|
Umiejętności specjalne:
Sokole oko
Osoba posiadająca bardzo dobry wzrok pozwalający jej na dostrzeżenie z dalekiej odległości nadchodzące mutanty/wojsko/"tu wstaw innego przeciwnika"
|
Urodzony przywódca
Jeśli działamy w oddziale jako przywódca, możemy zwiększyć ilość możliwych osób w grupie z 2, do 3.
|
Znawca człowieka
Poznaliśmy już na tyle dobrze ludzkie ciało, że znamy każdy jego słaby punkt
|
Znawca mutantów
Podobna umiejętność do wyżej wymienionej (znawca człowieka), różni się jedynie tym, że zamiast człowieka, zna słabe punkty mutantów.
|
|